Projekty i programy

Edukacja ekologiczna

Edukacja ekologiczna dzieci jest niezwykle ważna w uświadomieniu potrzeby i konieczności ochrony środowiska. Uwrażliwiając je od samego początku ich edukacji na potrzeby środowiska, bogacenie ich wiedzy o zależnościach zachodzących, wskazywanie piękna i różnorodności przyrody ma uzmysłowić małym obywatelom jak wiele zależy od człowieka, od nich samych. Świat ludzi to przede wszystkim ich środowisko przyrodnicze.

Cel ogólny edukacji ekologicznej
  • wzrost świadomości ekologicznej uczniów oraz rozwijanie aktywnych postaw wobec przyrody i jej ochrony.
Cele szczegółowe
  • uwrażliwianie na piękno przyrody poprzez bezpośredni z nią kontakt,
  • poznawanie wybranych gatunków roślin i zwierząt występujących w Polsce
  • rozwijanie zainteresowań środowiskiem naturalnym
  • wyrabianie nawyków przestrzegania zasad ochrony środowiska naturalnego i oszczędnego gospodarowania zasobami przyrody,
  • ukazywanie pozytywnych i negatywnych zmian zachodzących w przyrodzie w wyniku ingerencji człowieka,
  • poznawanie form ochrony przyrody
1/
Klasa VI wykonała plakaty na temat płazów chronionych w Polsce.
  • wdrażanie do czynnej ochrony środowiska i przyrody,
  • uświadamianie faktu, że jesteśmy cząstką przyrody, aby żyć musimy nauczyć się
  • współdziałać z wszystkimi jej elementami,
  • dostarczenie wiedzy na temat podstawowych pojęć ekologicznych oraz struktur i zależności występujących w środowisku przyrodniczym,
  • wykształcenie umiejętności dotyczących uczenia się mądrego korzystania z zasobów natury,
  • wyrabianie nawyków porządkowania, segregowania odpadów, oszczędnego korzystania z materiałów i surowców
1/
Klasy II i III wzięły udział w konkursie szkolnym o segregowaniu śmieci.
Klasy starsze wykonały projekt edukacyjny na temat elektrośmieci.
  • kształcenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych,
  • umiejętne słuchanie i wyciąganie wniosków,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa ucznia o nowe pojęcia,
  • rozwijanie umiejętności korzystania ze środków multimedialnych.